مدیر سایت ۲۱ مهر, ۱۳۹۸
مدت حدودی مطالعه: 2 دقیقه

زمان مطالعه: ۲ دقیقه از گذشته‌های دور همواره افراد زیادی به منظور اهداف انسان دوستانه دور هم جمع ‌شده‌اند و برای شروع یک فعالیت جمعی، هر آنچه در توان داشته‌اند، چه مادی و چه معنوی، به کار گرفته‌اند. این شاید تعریفی ساده و عامیانه از تامین مالی جمعی باشد. در شرایط مختلف هدف متفاوت بوده و یکی از مهم‌ترین […]

زیرساخت‌‌‌‌های تامین مالی جمعی (Crowd Funding)
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

از گذشته‌های دور همواره افراد زیادی به منظور اهداف انسان دوستانه دور هم جمع ‌شده‌اند و برای شروع یک فعالیت جمعی، هر آنچه در توان داشته‌اند، چه مادی و چه معنوی، به کار گرفته‌اند. این شاید تعریفی ساده و عامیانه از تامین مالی جمعی باشد.

در شرایط مختلف هدف متفاوت بوده و یکی از مهم‌ترین مسئله‌ها‌ی تعیین کننده برای محقق شدن یک هدف، حضور فعال داوطلبین آن عرصه به شمار می‌رفته‌است.

امروزه روش‌های حمایت مالی دگرگون شده است؛ به صورتی که حتی می‌توانید افرادی را بیابید که به کمک شما نیاز دارند با اینکه شما آن‌ها را نمیشناسید و کسی از اطرافیان شما نیز شناختی از این افراد ندارد.

زیرساخت‌های تامین مالی جمعی، یکی از روش‌هایی  است که به شما کمک می‌کند تا در پروژه‌های بزرگ و کوچک همکاری داشته باشید. این پلتفرم‌ها می‌توانند پروژه‌هایی را پیشنهاد دهند تا شما و افراد زیادی در آن بستر، به طور آنلاین و از طریق درگاه پرداخت اینترنتی، مشارکت داشته باشید.

پروژه می‌تواند حمایت از فردی بیمار که برای درمان به حمایت مالی من و شما نیاز دارد، باشد یا یک هدفگذاری واحد برای گسترش و بهبود شرایط آموزشی در یک منطقه‌ی محروم.

نقش تامین مالی جمعی در شروع کسب و کار

افراد زیادی به دلیل نداشتن سرمایه‌ی اولیه از عملی ساختن ایده‌ی خود و شروع کسب و کار جدید منصرف می‌شوند. این افراد می‌توانند با کارآفرینی به رشد اقتصادی مملکت کمک کنند و در حل معضل بیکاری تاثیر بسزایی داشته باشند.

زیرساخت‌های تامین مالی جمعی به بستری برای آغاز شراکت با افراد صاحب ایده تبدیل شده است تا از این طریق حامیان بتوانند علاوه بر کمک مالی در همان لحظه، درسود آینده‌ی آن فعالیت شریک شوند.

این مدل همکاری باعث می‌شود تا هم حمایت کنندگان و هم کارآفرینان انگیزه‌ی مضاعفی برای همکاری و رسیدن به هدفی مشخص داشته باشند.

این مطلب را حتما بخوانید!  پرداخت با فناوری تشخیص چهره ؛ مزایا، معایب، نمونه موفق و...

 هدف زیرساخت‌های تامین مالی جمعی

مهم ترین مسئله‌ای که پلتفرم‌های تامین مالی جمعی اساس خود را بر آن قرار داده اند، تعداد شرکت کنندگان بالا و مبالغ کمی است که می‌تواند به اهداف بزرگی منجر شود.

این زیرساخت‌ها باعث شده اند تا هیچ کس احساس ناتوانی برای شرکت در کمپین‌ها نکند و همه بتوانند حس خوب مشارکت در یک هدف واحد را درک کنند.

کنفرانس بین‌المللی تامین مالی جمعی علم و فناوری از طریق وقف در تاریخ ۱۹ آبان ۱۳۹۸ توسط دانشگاه امام صادق برگزار شدکه به صورت تخصصی به موضوع تامین مالی جمعی در زمینه علم و فناوری پرداخت.

مانیار نیز به عنوان ارائه‌ دهنده سرویس‌های پرداختی برای سازمان‌ها و موسسات، به عنوان مسیولیت اجتماعی خود در راستای وقف علم و فناوری در این رویداد حضور پیدا  کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

odio venenatis, elit. suscipit venenatis ipsum dolor accumsan